Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAndrusyszyn, Mary-Anne; Cragg, C. E.; Humbert, Jennie
TitelNurse Practitioner Preferences for Distance Education Methods Related To Learning Style, Course Content, and Achievement.
QuelleIn: Journal of Nursing Education, 40 (2001) 4, S.163-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-3158
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Style; Course Content; Delivery Systems; Distance Education; Higher Education; Nurse Practitioners; Nursing Education
AbstractNurse practitioner students using distance education (n=86) indicated a preference for self-direction, concrete examples, and small-group discussion. Print was their most preferred and audiotapes their least preferred format. Convenience, self-direction, and timing were more important than delivery method or learning style. Preferred order of learning was reading, discussing, observing, doing, and reflecting. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Nursing Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: